Logo Logo
Česká inteligence 20. století - Pavel Kosatík
Česká inteligence 20. století - Pavel Kosatík
Krátky popis Kvalitní a levný produkt Česká inteligence 20. století - Pavel Kosatík od výrobce N media a.s. u nás najdete v akci od 299 Kč.
Obvyklá cena
  • 299
Výrobce/Značka
N media a.s.
EAN 978-80-88433-35-4
Hodnocení
(Celkem 27 hodnocení )
Jak vypadá česká inteligence a proč ji jako společnost vůbec potřebujeme, když z ní neplyne žádný hmatatelný užitek? Elity jsou podle spisovatele Pavla Kosatíka důležité k tomu, aby společnosti daly strukturu a tím jí umožnily fungovat právě jako společnosti, ne jenom jako davu. V sérii textů, které vycházejí každý týden na webu i v tištěném Deníku N, Kosatík svižným a čtivým stylem přibližuje přední představitele české inteligence, muže i ženy, od začátku 20.  století až do současnosti. V této reprezentativní knize najdete profily prvních padesáti osobností. Smyslem těchto portrétů je nejenom připomenout důležité osobnosti, ale hlavně pomoci pochopit, co se kolem nás děje, snad dokonce s výhledem do budoucnosti, ať už nás v ní čeká cokoli.   O autorovi: Spisovatel a scenárista, zabývá se hlavně novodobou českou historií. Studium na Právnické fakultě UK zakončil v roce 1986 doktorátem z právní historie. Pracoval v redakcích několika nakladatelství (mj. Čs. spisovatele) a periodik (mj. Mladé fronty Dnes a Reflexu). Nyní je autorem na volné noze. Vydal knižní životopisy T. G. Masaryka, Jana Masaryka, Ferdinanda Peroutky, Pavla Tigrida, Jaroslava Preisse, Pavla Kohouta, Olgy Havlové, Věry Čáslavské, Emila Zátopka a dalších. Je také autorem knih mapujících náš národní osud, například České snění, Čeští demokraté, České okamžiky a Česká inteligence. Pro Českou televizi napsal řadu dokumentů a také scénář devítidílného cyklu České století.   „V době opovržení inteligencí jako vrstvou společnosti je kniha, kterou právě držíte v ruce, o to důležitější. A to nejen proto, že vůbec tematizuje otázku této vrstvy jako problém celospolečenský, dokonce národní (česká inteligence, to je velký pojem), ale i kvůli tomu, jak tuto vrstvu představuje vzhledem k běžnému chápání nadstavby, tedy něčeho navíc, bez čeho se můžeme (přinejhorším) obejít. “ Petr Fischer, publicista.
Další produkty od výrobce N media a.s.
Další produkty v kategorii E-book elektronické knihy